W poniedziałek, 5 lutego rozpoczął się zimowy rejs okrętu szkolnego ORP Wodnik. Podchorążowie V roku Akademii Marynarki Wojennej opuścili Port Wojenny Gdynia i wyruszyli w morze celem odbycia praktyki morskiej. Przez prawie 2 tygodnie będą realizować cele szkoleniowe na pokładzie okrętu szkolnego ORP Wodnik, służącym w Dywizjonie Okrętów Wsparcia 3. Flotylli Okrętów.
Eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM) opublikowali raport tymczasowy w sprawie katastrofy barki Galar Gdański I, do której doszło w październiku 2022 roku na Kanale Kaszubskim w Gdańsku. Na skutek wypadku zginęły cztery osoby.
Klasyczna, według common law, systematyka umów przewozu ładunków morzem (contracts of affreightment), dzieliła umowy na te, które są zawarte w czarterze (charterparty) i te, które są zawarte lub które są uwidocznione w konosamentach (bill of lading). Rozwój praktyki morskiej i angielskiego prawa morskiego, przyniósł, z upływem czasu, coraz to nowe typy, formy i rodzaje umów przewozowych. W istocie jednak, każda nowa odmiana, jest mutacją i/lub hybrydą pierwszych dwóch podstawowych typów umów.
W poniedziałek, 29 maja o godzinie 11.00 Dar Młodzieży odpłynie z nabrzeża Pomorskiego w Gdyni w niemal półroczny rejs. Pokona podczas niego około 12 500 mil morskich.
Prokuratura powołała biegłego w celu opracowania opinii w sprawie przyczyny katastrofy barki Galar Gdański I na Kanale Kaszubskim w Gdańsku - dowiedziała się PAP. Na skutek wypadku w październiku ubiegłego roku zginęły cztery osoby.
Trwa rozpoczęty 21 marca rejs żaglowca szkolnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. W jego ramach polscy i zagraniczni studenci realizują praktyki morskie. Kilka dni temu ponownie wpłynął do belgijskiego portu, szykując się też do dalszego etapu podróży oraz zabierając na pokład praktykantów z polskich szkół morskich.
Utytułowany żaglowiec szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni wypłynął do belgijskiego portu w Antwerpii. Stamtąd wyruszy następnie na portugalską Maderę. Jest to tylko część dłuższej, zaplanowanej w tym roku działalności jednostki.
Z zimowego rejsu wrócili słuchacze V roku studiów na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Przez prawie dwa tygodnie wykonywali zadania szkoleniowe na pokładzie okrętu szkolnego ORP Wodnik, wchodzącego w skład Dywizjonu Okrętów Wsparcia 3. Flotylli Okrętów.
Przyczyną śmierci dwóch osób w katastrofie barki Galar Gdańsk I na Kanale Kaszubskim było utonięcie - wynika z opinii biegłych. Śledczy czekają na pozostałe dwie opinie. Prokurator powołał też biegłego do oceny stanu technicznego silnika - dowiedziała się PAP.
Dynamicznie rozwijające się porty, morskie farmy wiatrowe, podwodne rurociągi i kable elektryczne wymagają ciągłego nadzoru, w tym dokładnej kontroli ich stanu. Czas wojny wywołanej napaścią Rosji na Ukrainę sprawił, że wzrósł popyt nie tylko na drony lotnicze i pojazdy podwodne. Coraz powszechniej wprowadza się do użytku bezzałogowe jednostki nawodne.
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować
Duże zgrupowanie rosyjskich okrętów przemieszcza się z Morza Śródziemnego na Bałtyk
Damen zreazlizował transport 11 holowników
Komisja ds. Tuńczyka na Oceanie Indyjskim osiągnęła porozumienie w sprawie zrównoważonego rybołówstwa
Dzień Dostawców na Konferencji PSEW2024 – międzynarodowa współpraca na rzecz silnego przemysłu wiatrowego w Europie
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się budowa kolejnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych